Frukt og grønt til matpakken

Det blir alt for mye god mat i helgene! Spesielt på mandager ønsker jeg å spise lettere og sunnere mat. Brødskiva er jeg lei av, og spesielt nå mot våren ønsker jeg noe lettere og friskere. For å dempe sukkersuget og sulten mellom måltider lager jeg ofte små poser med snacks som jeg tar med på jobb.

Jeg vasker og skjærer opp frukt og grønt kvelden før og legger dem klar til å sende med som frukt til lunsj, snacks eller mellommål til jobb og skole
Jeg vasker og skjærer opp frukt og grønt kvelden før og legger dem klar til å sende med til jobb og skole

Jeg tar med en pose oppskårete grønnsaker og frukt. Siden det ofte er travelt på morgnene lager jeg dem ferdig kvelden før: Jeg skyller bær, frukt, grønnsaker i vann, kutter dem i biter og pakker i poser. Det er mange varianter: Agurk, gulrøtter, ananas og epler, sukkererter, cherrytomater, druer, jordbær eller reddiker. Mange forskjellige smaker, knasende fristende. Sulten dempes godt og dette er en bra erstatning for søte saker og mer usunne snacks som der er lett å ty til når blodsukkernivået

Oppskåret og skylt gulrot, eple, pære, stangselleri, agurk, cherrytomater, jordbær, sukkererter og druer
Klar, ferdig, spis!

Fra Svetlanas krok

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s